fredagens gloria

löjligt är ordet. det är rent av löjligt att jag känner fredagseufori. för att inte säga generande.
det skulle aldrig bli så. jag skulle aldrig känna känslan av befrielse när veckan tog slut.
drivet, det huvudsakliga, ligger just nu i klättringen. där finns kreativiteten och den sanna glädjen.

missförstå mig inte, kärleken till texten finns fortfarande, den kommer aldrig sluta spira. dessutom anser jag mig oerhört priviligerad att få arbeta med det jag gör.

men någon gång, någon gång ska jag ha min stuga nära ett berg som kan klättras uppför och åkas nedför. jag ska kunna en jävla massa om lavar och blommor och jag ska lära mig cykla i skogen.

vad jobbar man med då?
författare?
webmaster?
renskötare?

kim.

Kommentarer
Postat av: Lollovis

Alla tre kanske? :)

2009-02-28 @ 21:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback