att ha en kaka och samtidigt äta den

alltså, är det verkligen meningen att man ska stå i affären och välja på vilket sätt man ska göra rätt?
jag brukar köpa ekologiska varor så långt det går. närodlat och obesprutat, allt i enlighet med ett miljövänligt sätt att tänka. men jag vill mer. givetvis vill jag också stödja fair trade. tyvärr slog det mig häromdagen att jag måste välja. antingen eller.

för en vara som är fair trade kan väl aldrig vara ekologisk? eller?

närodlat.

sen när räknas afrika eller indien som närodlat?
transporterna är ju oändligt långa för alla fair trade-varor. eller?

jag som bara ville vara god och stödja något gott köper numer varannan vara.
inte ska det vara lätt.

kim.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback