det är inte vi, det är dem

vår faktiska ålder bestäms inte av hur många födelsedagar vi firat. inte heller av hur djupa fårorna i våra ansikten är. nej, den bestäms numer av hur reklambyråer, sj, flygbolag och busstransportörer väljer att kategorisera oss. jag tänkte nu bjuda er på min ålder enligt dessa faktorer:

verklig ålder: 26 år (27 år den 26e juli)

reklambyråns målgruppskategorisering: ungdom (18-30 år)

tågbolaget: vuxen

flygbolaget: vuxen

bussbolag 1: vuxen

bussbolag 2: junior

de bestämmer hur gammal jag är, hur jag ska spendera mina pengar och ifall jag har råd att vara miljövänlig i mitt leverne eller inte. som ett tv-spel. eller ett lotteri. eller, framförallt, enligt subjektiva uppfattningar om vad som är vad. ett gäng makthavare som strular med vårt åldrande som vore det en funktion i mobiltelefonen som bestämmer när alarmet ska gå.

slutsignalen.

kim.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback