stubblugg

klippdags imorgon. som ett minispa för mig. svinkul.

när jag var liten var det sådär. pappa flätade håret och mamma klippte luggen.
att klippa lugg var ingen höjdare tyckte jag. kändes som hela pannan skulle snittas itu.
så en dag kom jag på att om jag böjer mig framåt lite så luggen liksom hoovrar i luften kommer saxen aldrig nudda pannan.

jag hade rätt. helt rätt. lite för rätt.

det hela resulterade i den mest närklippta stubblugg världen någonsin skådat.
jag gapskrattade när jag såg mig själv i spegeln. sedan tokgrät jag.

inte gjorde det direkt saken bättre när jag fick gå till frisören och få rött "tufft" spray mitt i nyllet.
det som innan var en oerhört kort stubblugg hade nu blivit en oerhört kort stubblugg skarpt markerad med rött.

"här kommer det en stubblugg, om ni hade missat det" sa den.

mamma och pappa fick, har jag senare fått reda på, förvarna dagisfröknarna att inte skratta när jag kom till dagis.

så vi får se vad det blir imorgon. rött? gult? grönt?

who knows?
kim.

Kommentarer
Postat av: Sophia

Du var toksnygg i din nya frippa =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback