jag är fan värd hela förmögenheten och halva konungariket

jag blev uppriktigt sagt förbannad när jag såg att linda fucking rosing ska få pröjs för att skriva blogg. det är inte ofta det händer men ibland vräker sig jävulen sig ur mig och jag blir rasande. att en person som (1) skriver ointressanta inlägg, (2) inte kan stava och (3) fullkomligt saknar känsla för språk ska få en miljon svenska kronor om året för att skriva blogg är för mig helt absurt.

innebär detta att jag anser att jag själv skriver uteslutande lysande texter?
svaret blir givetvis nej. jag har ett ytterst komplicerat förhållande till mitt skrivande och är nästintill aldrig nöjd med en text.

men.

jag grunnar på mitt ordval. jag redigerar en smula. jag smalnar av och jag lägger pannan i djupa veck. allt för att de få rara själar som läser detta ska få någonting ut av det.

det är möjligt att många inte får ut något alls av mina olika "dagens"-inlägg och (nuförtiden) sporadiska vardagsbetraktelser, men vissa gör det garanterat.

vem får något som helst ut av att linda rosing skriver att hon gått upp klockan 08:00, tagit en promenad och sedan ätit ett ägg? varför är det intressant. och hur i helvete kan det vara värt 1 miljon pix?

hon är lika passé som passerade tomater och hon skriver som en deprimerad tolvåring talar.
som sagt, jag menar inte att mina inlägg alltid är lysande. men i jämförelse med rosing är jag fan värd hela förmögenheten och halva konungariket.

kim.

Kommentarer
Postat av: Sophia

nickar instämmande. det är rusktigt att någon är villig att betala för sådan skit. det är ju skrattretande dåligt... men ändå så läser man skiten. kanske är det vi som bör skämmas??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback