svallerbytta bing bång

ni har hört det, likväl som jag. på radio och på tv. läst det i tidningen och på skyltar i trafiken.
det varnas för trafikkameror i tid och otid och jag kan inte låta bli att förundras. är inte poängen att haffa de som kör för fort? inte är den väl att viska i fartdårarnas öra att just här får ni släppa på gasen en smula?

det är ju för fan som att ladda ner de nationella provsvaren från nätet. skillnaden är bara att här hjälper hela mediaapparaten plus resten av samhället till med fuskeriet.

för mig räcker det att kamerorna finns där. jag behöver inte veta ifall de är på eller inte. jag trodde det var det som var meningen, att man skulle sväva i ovisset och att de galninar som ändå vågar sig på att sätta plattan i mattan åtminstone skulle känna sig lite nervösa.

nåt ska man väl ha för att man sköter sig. oftast.

sch!
kim.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback