att vara på tok för svår

tv4 lokal göteborg. ett band spelar. tamburiner slås och strängar plonkas. det sjungs i stämmor. på golvet sitter en man jag genast avskyr. hela uppsynen emotsäger alla mina positiva känslor. min totala avsky mot fördomar är under attack och mitt försvar har fullkomligt kapitulerat.

den grönrutiga, lite för stora, skjortan, posen han sitter i och hans nervöst itaktklappande hand sänder illamående till min mage. men detta är inte det värsta. det värsta är blicken. blicken som säger:

"jag är jätteduktig på att sjunga. jätteduktig faktiskt. men jag får inte titta i kameran för då kan jag verka för platt. nej, jag vet, jag flackar med blicken och tittar tomt snett uppåt taket."

men frestelsen blir för stor och han råkar ständigt studsa med ögonen mot kameran.

"hoppsansa! de såg nog inte det. koncentrera dig på tomheten nu, sådärja. tänk dimma."

bö!
kim.

 

Kommentarer
Postat av: Aretine

A very nice site keep it up. Regards


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback