egenskapernas maffia

jag avskyr långsinthet. långsinthet är egenskapernas interna maffia. en långsint person går aldrig att lita på, hur skulle det gå till? rätt var det är kanske man vaknar upp med ett blodigt hästhuvud i sängen och undrar vad som hände.

långsinthet är en sorts stolthet som är så smutsig att den aldrig går att erkänna. den är där, alla vet om det, men ingen vill åskådliggöra den. ta fram silen och skilja det onda från det goda. eller sila skiten ur poolen.

långsinthet leder till bitterhet och med bitterheten vill ingen hångla.

behöver jag säga att jag är en av de mest kortsinta människor som finns?
jag spolar ner skiten och går vidare.

flush.
kim.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en fin kväll!
förresten, hjälp mig att välja vilken header jag ska ha på min blogg kan inte bestämma själv så nu får ni läsare rösta ;P!

Postat av: Anonym

Det hatar jag också

2007-10-15 @ 16:42:13
URL: http://puuccii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback