samtal med mig själv



hallå där

kim lindqwister, aktuell som manusförfattare till teaterpjäsen "kims monologer".

jag: hej
jag: beskriv hur det känns att se ett stycke av sitt liv som teater.
jag: absurt, skrattretande och självuppfyllande.
jag: varför då?
jag: det är speciellt att sitta i en publik som titt som tätt utbrister i asgarv och sedan inse att de i själva verket skrattar åt mig och hur patetisk och förvirrad jag egentligen är.
jag: hur hade de tolkat dig?
jag: tragiskt nog kunde de inte träffat mer rätt enligt mig , det enda som skiljer sig är väl att jag inte är en svinbra skådespelerska.
jag: hade något i dina texter ändrats?
jag: i stort sätt inte, några småjusteringar hade gjorts för att skriftspråket skulle passa som talspråk.
jag: var du nervös?
jag: ja men de hade rödvin där.
jag: kommer pjäsen spelas fler gånger?
jag: vadå? räcker inte en gång? jag är toknöjd.
jag: är du känd nu?
jag: javisst.

+
de hade rödvin
hon som spelade kim var grym
massa positiv kritik för mina texter
jag filmade allt

-
min vän spillde ut rödvin (men visst ska man trasha när man är vip? vi torkade upp det.)
jag filmade allt (såg ut som värsta maniacen)
jag kände mig rädd för snacksen (rostade majskorn)

till slut: tack regissören (j) för denna möjlighet! det var coolt och du ska ha all cred. (+ alla andra som arbetade med pjäsen såklart). hör av dig när du vill ha mer av kims monologer.

nöjd.
kim.

Kommentarer
Postat av: Sophia

cooolt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback