att skola en sportkommentator lekt. 1-2



har ni gått sportkommentatorsskolan? det har jag. jag kan allt. skulle nog säga att jag är fullfjädrad faktiskt. egentligen är det inte särskilt svårt. det hela handlar till att börja med att kolla lite matcher för att få den bakgrundsinformation som behövs för att sedan leverera självklarheter in i rutan. en del tid framför spegeln kan behövas för att få till den bekymrade lite eftertänksamma minen som är obligatorisk då din kommentatorskollega gör sina utlägg. men här kommer det svåra gott folk, så läs noga:

då din partner talar titta då på honom med bekymrad min och nicka tre gånger. vrid sedan huvudet och fäst blicken i tv-publiken, nicka tre gånger. upprepa tills grannen talat färdig.

det slår aldrig fel, tro mig. det har gått så pass överstyr att jag inte längre lyssnar på vad som sägs, jag ser bara nickandet, detta vansinniga, absurda nickande.

kim.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback