jag kan inte sjunga

att söka jobb, få komma på intervju och sen inte få jobbet är som att provsjunga för idoljuryn utan tonkänsla. alla vänner har sagt att man är grym och sen när man visar vad man går för visar det sig att alla har ljugit och bara vill spela den tondöva jäveln ett spratt. även om anledningen till att jag inte fick jobbet var för att de tyckte jag var överkvalificerad, infinner sig idolkänslan påtagligt ofta. jag söker allt jag kan få tag på som stämmer överens med vad jag är kvalificerad för, det börjar likna någon sorts arbetssökarprositution; ge mig låg lön, ge mig en sysselsättning, ge mig bekräftelse. jag börjar på allvar tröttna på detta nu.

detta är inget liv, det är en repad skiva.

kim.

Kommentarer
Postat av: Erik

Lugn. Saker och ting löser sig alltid...

Postat av: Patrik

Det är klart du ska vara med i Idol! ;)

2007-03-27 @ 00:25:56
URL: http://norrlund.blogg.se
Postat av: Sophia

haha, jag var på intervju idag, och om det hade varit idol, hade jag varit en sådan som man kan hitta på ITube idag, under totalt tondöv! Ett tips, gå aldrig på en intervju oförberedd. Du BÖR till exempel veta vad du har för intressen.. ooops

Tack för senast förresten!

krams från sophia

2007-04-02 @ 16:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback