walkin' on the moon

såg en föreläsning med christer fuglesang och niel armstrong igår, live. visst var det sjukt att se den förste mannen på månen spatsera in i svart kostym och röd slips. jag som trodde han var död, men icke! han var jättelevande. när han kom in i kongresshallen ställde sig alla åskådare upp som vore det självaste elvis som intog scenen. tror faktiskt han sa:

"thank you, thank you very much"

men när han stod där och pratade om att det på hans rymdtid inte fanns så avancerade datorer och skämtade om att han skrivit upp sig på listan för aspiranter för nästa resa till mars kunde jag ändå bara tänka på en sak; hur fan kliar de sig på näsan de där astronauterna. jag ser niel framför mig där han står i sin rymdanpassade fiskskål och, rent intuitivt, för pekfingret mot näsan för att krafsa lite och... klonk.

the eagle has landed.
kim.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback