turkdusch?

jag har funderat det här med parfym och doft. de gånger jag bytt parfym är jag nämligen smärtsamt medveten om hur jag doftar. hela tiden.

"fan vad jag stinker, körde jag turkdusch imorse eller? är det eau de parfume? helt säker på att det är eau de toilette... vem fan har råd med riktig parfym egentligen? inte jag. nämen gud, kan inte detta vara skadligt? kommer det orsaka fräthål på handlederna?"

ja ni hajar.

men efter en tids användande försvinner medvetenheten och doften blir ens egen. vad som är riktigt illa är att jag tror detta gäller lukter också (för er som inte visste det är doft och lukt olika saker, doft är bra, lukt är dåligt). det är därför body odoure-människor är så oberörda; de har gjort stanken till sin egen. visst är detta skrämmande, men vad som är mest obehagligt är att man inte kan klaga på dem eftersom de vet inte om det själva. det går inte att nå in och förklara. de lever ett liv i omedvetenhet.

snälla säg till om jag stinker, i need to know. i min värld är jag inget annat än en nyponros.

pju.
kim.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback