spapp eller knak?

jag har hittat en sak som inte har något namn. det finns liksom ingen benämning för det. av dena anledning är det ytterst komlicerat att förklara vilken sak det är jag menar, men jag ska försöka.

det finns ju spakar, ni vet lite längre greppvänliga pinnar, exempel kan vara:

- växelspak
- joy-stick

sedan finns det knappar, oftast fyrkantiga eller runda som man trycker på och så händer något, exempel kan vara:

- hissknapp
- tangentknapp

nu till hybriden, som jag kallar den för att den är det. på radioapparater finns dem, såväl på mixerbord. denna hybrid i plast som man drar fram och tillbaka är på tok för kort för att vara en spak och har inte den essentiella tryckfunktionen som en knapp bör ha. däremot är den liten som en knapp och kan dras som en spak.

jag kan tänka mig att den skulle kunna heta något på engelska, typ slider (slajder).

hjälp mig! vad är det för något? jag är nästan lite rädd, mest för att jag funderat på detta sedan jag var 17 år och ännu till dags datum inte fått något svar. bör jag vara rädd för mig själv istället kanske?

god damnit!
kim.

Kommentarer
Postat av: Erik

Kan inte ta åt mig något, men det heter:
Reglar

2007-07-04 @ 13:43:07
Postat av: Patrik

På radioapparater? Finns det fortfarande radioapparater? ;) Men jag antar att det är en sån som man typ styr med på playstation?

2007-07-04 @ 17:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback