katja-kaj och bente-bent

det finns ett barnprogram jag fortfarande tittar på, det är fullständigt överlägset. katja-kaj och bente-bent heter det och har lennart jäkel som berättarröst. idag hade katja-kaj och bente-bent besök av sin kusin pirat-pelle. pirat-pelle skrek alltid och fajtades med sitt svärd, inte för att han var arg eller elak, utan för att han såg fantasimonster överallt. han fäktades med dem och skrek åt katja-kaj och bente-bent att springa, men eftersom de visste att det bara var fantasimonster behövde de inte springa, bara gå. jag satt och mös och riktigt njöt av programmet när jag plötsligt lärde mig en sak. en bild visas på katja-kaj och bente-bent när de sitter på en bänk i solnedgången, i förgrunden springer pirat-pelle fram och tillbaka och tokjagar monster av olika modeller, lennart jäkel säger:

"det var praktiskt att ha pelle i närheten, då behövde man inte oroa sig för alla monster; pelle gjorde det åt en"

det var då jag insåg att jag behöver en pirat-pelle-kompis, någon som är värre än jag i harighet. det är nämligen så att så snart jag inte behöver fokusera på min egen rädsla utan istället någon annans blir jag stark. kanske ska jag bli barnvakt på heltid? eller kanske ska jag skaffa mig en guldtacka som jag kan vakta här hemma i min slottsvrå?

en garde!
kim.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

hahaha, jag skrattar alltid ihjäl mig till katja-kaj och bente-bent. helt udnerbart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback