jag: en sportnörd av värsta slaget

jag är en sportnörd av den värsta sorten. sport, i dess olika beklädnader, är det som rör mig lättast till tårar. jag är vansinnigt mesig när det gäller sportprestationer. som uppvuxen med en hockeytränare till pappa och mycket av min barndom spenderad vid sargens sida eller i omklädningsrum på hovet i stockholm, grundades detta blödiga beteende tidigt. det handlar inte om långsamt uppbyggda sessioner som har sitt slut i en ensam trillande tår, nej, här snackar vi gråtattacker från ingenstans. likt en förkrossad lille skutt flyger tårarna ur ögonvrårna.

när någon presterar något som de länge tränat inför skickas signaler direkt till mina tårkanaler och there i go again. när jag ser glädjen i ögonen så brister det direkt. jag har insett att detta kommer vara ett hinder i ett eventuellt framtida moderskap. jag är minst sagt orolig att jag kommer utvecklas till en konstant rödgråten sportmorsa som står och skriker mellan tårarna vid sidan om planen. så här skulle det kunna låta:

"snyft, men för faaan domarn! ser du med arslet eller? snörvel"

eller:

"suck, snörvel, snyt, det där är min dotter/son, visst är hon/han duktig, bäst faktiskt, buhuuu"

köpa:
- vattenfast mascara
- ögondroppar
- kleenex
- skottsäker väst

heja!
kim.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback