glaset är fullt

jag är glad att jag inte är en av dem som har ett överflöd av saliv, ni vet dem som spottar mitt i vart och vartannat ord så att lyssnaren får, så diskret som möjligt,  torka sig med tröjärmen titt som tätt. jag är snarare tvärt om. jag har till exempel ingen som helst förståelse för smörgåsar utan smör eller liknande smet. smetet har två funktioner:

1. att hålla fast osten.
2. att safta upp brödet.

detsamma gäller dryck. jag blev lycklig att jag grät när jag för första gången besökte pizza hut och upptäckte att de har kannor med läsk. kannor!

kommer ni ihåg när ni var hos en kompis och åt middag när ni var små och föräldrarna bara hällde upp halva glaset med mjölk? what´s up with that? som om jag var för liten att hantera ett helt glas, att risken var för stor att jag skulle spilla ut det. det är fruktansvärt att upptäcka mitt i middagen att jag inte kommer ha något att skölja ner resten av måltiden med och chansen till påfyllning är obefintlig. i huvudet hör jag det klassiska skräckfilmsljudet:

"chingchingchingching"

är glaset halvtomt eller halvfullt frågar ni mig.
det är fullt! inget annat än fullt!

läska.
kim.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback