för oss eller mot oss?

det finns vissa institutioner som envisas med att gå emot strömmen.de flesta är duktiga sports och gör det de bör göra; de effektiviserar och digitaliserar. de gör det lätt för oss som utnyttjar deras tjänster. men vissa saker ska inte vara lätta. exempelvis inte vara lätt att få a-kassa. detta ordnas enkelt genom att ge sökanden så lite information som möjligt. allt är på gränsen till oförståerligt. dessutom ska allt ske via papperskommunikation. papper. jag vet inte ens vart man köper kuvert och frimärken nuförtiden. vad är posten? vad är kassaservice?

jag inbillar mig att a-kassa och arbetsförmedling måste vara de konstigaste ställena att jobba som informationsansvarig på. här handlar det inte om att försöka effektivisera utan snarare om att sinka. det är helt enkelt inte meningen att det ska vara lätt att uträtta ärenden här. det ska gå långsamt och det ska fyllas i en smålandsskog med papper. jag skulle vilja träffa dessa personer. kanske kan man snika in på ett hörn, sno några arbetsuppgifter och göra dem bra och jättesnabbt.

jag ser mig själv i svart ninjadräkt, mitt i natten, sittandes i spagat mellan två skrivbord på ams, skrivandes kommunikationspolicys och omkodandes hemsidor. jobbandes svart utan ersättning. ideellt för folket.

gjort är gjort, kommer aldrig mer igen.
kim.

Kommentarer
Postat av: Patrickalva

Your website is extremely interesting


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback