basmöte

jag blir ledsen när mina fördomar blir bekräftade, det känns som en kick i ansiktet. nu ska ni få lära er något, se det som en lektion i svensk byråkrati:

för att få vara med och leka på arbetsförmedlingen och i a-kassan måste varje person gå på ett informationsmöte, ett så kallat basmöte. jag har varit på ett tidigare, innan min studietid, men inte minns jag det som så värdelöst som det jag var på imorse. där står två personer och läser innantill på en power point vars innehåll är så självklart att klockorna stannar. ingen har några frågor för alla är där av en anledning; att skriva upp sitt namn på närvarolistan och därmed vara med i systemet.

jag kan i ärlighetens namn säga att jag kom dit med ett öppet sinne och gick därifrån med ett grått, fördomsfullt och bakom-lås-och-bom-stängt.

för övrigt:
jag och kärleken firade tre år igår, jag är så kär att det pirrar i magen.
nästa vecka händer något som aldrig mer kommer hända; jag fyller 26 den 26e.
jag är för gammal för fulla fjortisar, jag är rädd för dem.

vakna!
kim.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback