på väg

gårdagskvällen blev trevlig men smått kaotisk. tog mig en titt på vm-invigningen. petter rappade, kaspersen och fahlén snackade, windstedt railade... en trevlig svensk invigning där jag (1,65 lång) endast såg ovandelen av scentaket men lyckligt nog kunde fästa blicken på en storbildsskärm. kände mig som en liten flicka när jag stod där med snöflingor på toppluvan och isklumpar i lovikavantarna.

vi åt täljstensmiddag på werséns efteråt. en 350 grader varm sten läggs på bordet och så lägger alla på en varsin (eller två) ren- eller biffbitar som i sin tur steks på stenen. festligt.

att gå hem och städa sen var mindre festligt. ganska ofestligt faktiskt. kom i säng vid tre och gick upp 06:18. körde till sundsvall. sen från gävle till stockholm. konstigt nog är jag fortfarande vaken.

melodifestivalen. anna book kickade arsle. tommy nilsson kan gå och lägga sig. de som inte röstade på "move" kan ta sig i brasan. och hur i helsike kan man vara så dålig som addis black widdow?

skärpning.
kim.

Kommentarer
Postat av: Foffi

Jag hoppas på mer framtida nyheter i schlagervärlden. Det är ju inte så stort här borta (tack och lov kanske). Men kramen jag skickar här, den är i alla fall stor. Kraaaaaaam!!

Postat av: Erik

Även om jag egentligen inte vill sjunka till den nivån att kommentera festivalen måste jag säga att jag gillade Tommys låt...

Men på lördag blir det nice, då kommer Lustans Lakejer att spela skiten ur många band, tyvärr lär väl svenska folket inte fatta det bara..

2007-02-09 @ 09:31:20
Postat av: Sofie

Man kan visst titta på melodifestivalen även i London. Grymt! Inte för att jag gjorde det, men man kan i alla fall göra det om man skulle vilja.

2007-02-11 @ 17:25:34
URL: http://foffilie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback