några triviala men ack så viktiga iaktaganden

låt kurtan få slippa let´s dance. han har en film att spela in, han kan inte dansa och faktum är att han inte  vill dansa.  en  träffande kommentar är "snälla svenska folk - respektera hans önskan och sluta rösta på honom! roa inte längre er själva på hans bekostnad". dessutom hindras de som faktiskt vill vara med och tycker dans är kul.

andreas låt i kvällens melodifestival är faktiskt helt ok, men lyssna noga på refrängens melodi, påminner inte denna skrämmande mycket om något annat? kan inte riktigt sätta fingret på det men får för mig att det är någon avdammad barnvisa det är fråga om.

nu kommer jag nog förolämpa en tredjedel av sveriges befolkning, däribland min kära morbror (förlåt hasse), men det här med näsdukar man snyter sig i för att sedan knyckla ihop och spara i fickan känns lite läskigt tycker jag. vad är det som ska sparas liksom? möjligtvis kan jag köpa att det är bättre för miljön att använda sig av en återanvändbar tygbit istället för att genom en förpackning kleenex skövla skog, men ändå.

beyoncés låt "freakum dress" gör att till och med en frussen stackare som jag själv vill ta på mig en av mina allra glammigaste klänningar tillsammans med ett par alldeles för höga silverpumps och bara shakea min lilla rumpa till tidig morgon. ge mig en utekväll. ge mig don´t care ´bout tomorrow. ge mig potatismoskrig tillbaka. ge mig uppsluppenhet och skratt. ge mig flickor.

123772-2

kim.

Kommentarer
Postat av: daniel

jag vill också "shakea min lilla rumpa"!! fast inte i silver pumps. ooo potatismos krig!! finns det något bättre.. haha nothing like old times!

puss darlin!

Postat av: Lollo the vis

Hmm jag har en väldigt fin klänning hemma faktiskt, inga silverpumps men jag har skor som (hör och häpna) inte är sneakers! Kom till din sjukskrivna väninna i Huvfudstaden och shakea din söta knorr! Väninnan behöver shakea bort lite gammalt damm, tant-dammet har börjat lägga sig rejält.

2007-02-25 @ 19:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback