att vara den man är, eller det man är.

jag har aldrig riktigt förstått människor som utger sig för att vara någon annan än de egentligen är. falsk marknadsföring kan väl knappast gagna någon i det långa loppet? till slut kommer någon att skrapa på ytan och bli besviken för att den riktiga personen inte kom fram tidigare, varesig denna verkliga person är trevlig eller inte.

jag tycker om att ha ett eget val, att få välja vem jag tycker om eller inte. på samma sätt tycker jag andra ska ha samma rättighet gentemot mig. om du inte tycker om mig och hur jag är, säg hellre det än att vara skenhelig och låtsas som det regnar. jag blir förmodligen lite ledsen, men vad gör det om hundra år. eller som mamma brukar säga: det går över tills du gifter dig.

det kan tyckas lite långsökt, men detsamma gäller viss mat. jag tänker på två sorter speciellt:

1. vattenkastanj: en liten vit bit som inte smakar någonting men som har en skrämmande likhet med äpple, rent konsistensmässigt.

2. schnitzel: en panerad köttbit. det blir fel. ser ut om fisk men är i själva fallet en bit kött.

kan inte saker och ting bara vara det det är?
eller som jonas inde skulle säga: ***** ska smaka ***** och inte nåt jävla jordgubbsluktagott.

kim (precis som hon är).

Kommentarer
Postat av: Erik

Vattenkastanj är trevligt...

Postat av: Sofie

Jag är en av dem som avskyr vattenkastanjer. De gör liksom ingen nytta, smakar inte gott. Så varför genomlida den vidriga konsistensen?

2007-02-18 @ 16:45:34
URL: http://foffilie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback