tvetydighet

jag älskar tvetydiga ord och begrepp. de är som vitsar komprimerade till minimalism. men ibland överraskar jag mig själv. ja ibland är jag rent utsagt jävligt seg. det tog till exempel cirka en månad för mig att inse tvetydigheten i namnet på krogen "rumpan bar" i göteborg. mitt försvar är att den är för uppenbar. det måste vara klurigt, en hård liten karamell med belönande lakritspulver inuti.

min favorit är en skylt för ett företag som tillverkar nyonskyltar i stockholm:

"ståhls skyltar är lysande"

på båda betydelserna kan man svara japp.

japp och japp.

visste ni förresten att min mamma alltid har sagt pumms istället för pumps?
jag sa falmskärm istället för fallskärm när jag var liten.

strålande.
kim.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback