skenet bedrar

ibland förvånas jag verkligen över hur äckliga människor kan vara. visserligen kanske jag är lite paranoid när det gäller temat då jag allt som oftast hulkar till när jag ser någon på spårvagnen peta i näsan för att sedan greppa om balansstången. men det jag och två vänner såg igår tog priset.

det är en underbar eftermiddag och vi sitter vid vallgraven i göteborg och suger i oss en mjukglass var. vi tittar på fåglar och tjuvlyssnar på paddans avslutande guidetur. på andra sidan vattnet sitter flera små klickar med öldrickande vårfirare, inklusive en grupp punkare. nu har jag absolut ingenting emot punkare, de jag har träffat har oftast varit intelligenta människor med intressanta åsikter och med rätt sunda värderingar. dock inte dessa. de spottade på fåglarna och kastade burkar och chipspåsar i vattnet. som om detta inte vore nog ställer sig en av killarna upp och kissar rakt ut i vattnet och gör därmed sin lilla ursäkt till penis till allmän beskådning. för att öka spänningen kör han därpå en "hands-free" medan djupa klunkar av folkölen forsar ner i strupen. det som härefter händer är fullkomligt ofattbart, personen i fråga för sin kupade hand under strålen och börjar dricka av sitt eget urin.

hur tänker nu en sådan här person? vad tänker hans flickvän när hon gladeligen gullar och kysser sin pojkvän efter denna stunt? jag kan säga att det var ytterst nära att vi ringde polisen. förargelseväckande beteende? ja, givetvis, på många plan.

jag undrar en sak också, nu när jag ändå är inne på äckligheter:
hur kommer det sig att man kan känna att det luktar fruktansvärt äckligt och anklaga de närmast sittande för dåliga magar, för att sedan inse att lukten kommer från ett nyöppnat paket köttbullar och då helt plötsligt tycka att den är helt ok? kanske till och med god.

konstigt är det.
kim.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback