Trailor trash baby!

Hej, jag heter Kim Lindqwister. Jag är 25 år gammal och spenderar somrarna tillsammans med mina föräldrar i deras husvagn på Öland (det är här ni svarar ”Hej Kim”, i kör). Jag sover med öronproppar, jag spelar minigolf och jag bajsar 100 meter ifrån stället där jag bor. Jag vet också hur man parkerar en husvagn, hur man byter latrinen och hur man sätter upp ett förtält. Detta har pågått sedan jag var ett år och jag diggar det. Kanske inte att bajsa på ett utedass när det spöregnar ute, men visst har det också sin charm. Jag tror ärligt talat att detta kan vara ett beroende (att campa alltså, inte att bajsa ute). Frågan är när detta måste sluta? Ärligt talat vill jag nog inte det, men jag misstänker att folk snart kommer börja undra vad jag är för konstig brud som orkar bo så påfrestande nära andra personer. Det låter ju nästan som om jag är lite bakom flötet, om ni förstår vad jag menar. Enligt mig så är jag nog det fast på ett trivsamt, lite trevligt sätt. Jag liksom guppar likt en gummianka på en spegelblank vattenpöl, bakom flötet.

Att campa har under de senaste åren blivit alltmer populärt, har jag hört. Det tycker jag verkar konstigt. För mig är det ungefär som att ”bo i lägenhet” skulle komma på modet. Husvagnen är mitt andra hem, man kan säga att jag är ”the trailor trash of Sweden”. Det är en tung krona med galet mycket bling bling jag knatar omkring med, men jag skulle ljuga om jag påstod att det är särskilt jobbigt. Mina föräldrars husvagn är nog bättre utrustad än mångas lägenheter, i alla fall min. I vår Cabby (husvagnsmodellen) finns golvvärme, sovrum, dusch, toalett, flatscreen, radio/DVD/MP3/CD-spelare, dimmer och vattenkokare. Vi har även ett vardagsrum som på en minut går att förvandla till dubbelsäng. Inredare snackar om compact living, jag säger bo i en husvagn i en månad så kan du allt. En vinterrustad husvagn måste vara den bästa studentlyan på marknaden. Så varför inte starta Sveriges första studentcamping? Eller vad tror ni om låg hyra, redan befintliga möbler och inredning, en hel bunt vänner runt hörnet och delad dusch?

 

”Man ska ha husvagn, då är man trygg och låst och fri” (Galenskaparna & After Shave)


Kim


Kommentarer
Postat av: Erik

Du har också fastnat i bloggträsket alltså...

Postat av: Phillipalba

Very Good! I love it.

2009-06-19 @ 09:28:55
URL: http://phillipalba.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback