telefonskräck

med en fil kand i medie- och kommunikationsvetenskap kan man tro att ett telefonsamtal borde vara en baggis att slå. icke! nu menar jag inte bara de svåra samtalen där man måste be folk om saker, eller tvinga dem för all del. nej, för mig är det minst lika jobbigt att ringa till frisören och beställa en tid. jag är helt enkelt inte gjord för att prata i telefon.

nu tror ni säkert att jag är en sån människa som bara pratar med mina vänner via msn eller sms, det är helt korrekt. men faktum är att jag trivs som bäst när jag kan prata med någon på riktigt, öga mot öga. någonstans har kanske detta att göra med någon sorts osäkerhet i att inte veta vad folk faktiskt tycker, det är lättare att ljuga på telefon än i "verkligeheten".

så, mina vänner, ta inte illa upp om jag inte ringer. jag är bara lite livrädd.

telefonskräckkim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback