frihet är en ostfralla

frihet.
ordet innefattar lika många betydelser som det finns människor på jorden. därför är det fullkomligt omöjligt att ge det en allmängiltig förklaring.

det vore rentav en förolämpning.

för vem fan är jag att säga att min uppfattning om vad frihet är, också är giltig för det ensamma svältande barnet i något av världens gudsförgätna hörn?

men om jag låter bli det då? om jag bara ser till mig själv? om jag försöker gräva i mitt inre och hitta ett minnesfragment som stavas "frihet"? om jag kan dela med mig av hur jag tycker att det borde få vara för alla? kanske spelar det roll.
så här:

frihet är en liten flicka med tovigt hår och stora framtänder. en flicka vars händer är nedgrävda i strandens sand i hopp om att finna kina. skrubbsår på knäna och magen fylld med ostfralla. ögon med målinriktad blick och hemmets trygghet i hjärtat.

kim. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback