att spegla

ibland slår det mig hur lätt det är att överskrida gränser. när jag väl börjar tänka på det är det svårt att sluta. ögonblicket från att jag sitter fridfullt vid min arbetsplats till ögonblicket efter då datorskärmen flyger ut ur fönstret ligger förbluffande nära varandra. det finns en hel hög med exempel jag skulle kunna dra om detta nu men det är inte riktigt väsentligt. det som däremot är väsentligt är det som gör att vi inte knatar över den där gränsen. att datorskärmen står där den är.

våra hjärnor är kapabla att måla upp de allra mest absurda och förskräckliga luftslott. de slotten är till för att bo just där, i våra hjärnor. att försöka bygga upp dem här, hos oss, i den verkliga världen, får inte hända.

vi måste däremot ha människor runt omkring oss som vi ventilerar våra tankar med, öppnar portar och fönster och rensar ut alla skitiga tankar. vi behöver någon som säger att vi är dumma i huvudet när vi är det och att vi är fantastiska när vi är det.

vi behöver varandra.

vi är varandras speglar.

kim.

Kommentarer
Postat av: Felixmargrete

Good web with cool info. Thanks.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback