mina två magar

kan det vara så att jag har två magar?

en är garanterat matmagen. där får det plats näst intill obegränsat med tacos och pannkakor.
den andra är lurig. den verkar nämligen vara helt oberoende av matmagen; jag talar om glassmagen.

glassmagen har en elasticitet närmast jämförbar med den av en kängurus pung. den blir liksom aldrig mätt. en gång åt jag en 750 ml rocky road i ett svep utan att känna mig det minsta mätt.

jag vet inte riktigt vad denna mage kan vara till för nytta, förutom att förvandla mitt innandöme till mjukglass. vad hade grottmänniskan den till egentligen? säkerligen för att gömma stora yxor eller annan skrymmande interiör.

för tillfället är den i alla fall tom.
det tar fram den där grottmänniskan.
reptilen.

roooaaarrr.
kim.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback