livet är en chock

jag har en fråga:

varför är det svårt att direkt avgöra om något är väldigt varmt eller väldigt kallt?

initialt känns det likadant.
oavsett är det en chock. 

kanske är det detsamma med människor? vi kan inbilla oss att vi vet att en person är godhjärtad för att sekunden efter finna oss själva famlandes efter köttyxan mellan skulderbladen.

vi kan aldrig riktigt veta och det är väl det som är charmen med det hela egentligen. med livet.

jag älskar som bekant överaskningar, mycket för att jag själv sällan blir överaskad. jag är för skicklig på att gissa.

så där står jag, i duschen, blundandes, chansandes, med tårna beredda att välja vattenledning. varmt eller kallt.

you choose.

kim.

Kommentarer
Postat av: Lollovisen

alltså jag trodde att överraskad stavades med två r... har jag fel eller blev jag just överaskad av att det inte stavades med två rr?

2008-05-29 @ 18:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback