simsalabim

vi har kommit hem efter en liten middag ute med två goda vänner. sambon ligger och degar framför tvn likt en kokt broccoli och jag sitter, som vanligt, framför datorn och försöker se upptagen och intelligent ut. efter ett tag reagerar jag på tv-rösten och blickar upp mot bildskärmen varpå jag inser att det han tittar på är en livetsord-pastor på öppna kanalen mitt i sin framföran om frälsaren.

jag: allvarligt, tittar du på detta?
sambo: ja men jag tycker det är intressant rent retoriskt. jag menar, uppenbarligen kan han övertyga liksom, kolla på de i publiken.
jag: (tänker: javisst, om man låter som en dj från småland har man väl inget annat val men säger:) jovisst, men då kan vi så fall säga att hitler också var en bra retoriker om man nu ska snacka om att övertyga människor.
sambo: ja men kolla på helge fossmo liksom.
tv-pastor: jesus lade ett fikon på såret och det läkte.
jag: tja, varför inte.

magic!
kim.

Kommentarer
Postat av: Erik

Hitler var ju en erkännt bra talare och retoriker...

2007-09-18 @ 08:21:59
Postat av: Lollovisen

jag instämmer med föregående talare...
var var du på historielektionerna min kära gris?
puss

Postat av: Runarjuni

Great website and thanks for sharing. If you ever need to exchange links please contact me.

2009-09-23 @ 09:04:11
URL: http://runarjuni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback