så smakar känsla

det finns vissa ställen där mat och dryck smakar speciellt gott. inte för att den är tillredd efter ett hemligt recept eller att kocken är outstanding, utan för att det är rätt ställe att inmundiga just det det just där. exempel:

- husmanskost är godast att äta hemma i mamma och pappas kök.
- kaffe är godast att dricka hos mina svärföräldrar.
- pasta pesto smakar bäst i min sambos systers husåll.
- skaldjur är oslagbart hos min äldsta bror.
- drinkar är smarrigast när min sambo har mixat.
- blåbärsbakelser lockade bara hemma hos min mormor.

jag vet inte om ni ser mönstret lika väl som jag? inget är så gott som när någon annan tagit sig tid att göra det åt mig. när jag lagar mat själv blir det inte äckligt, men njutninsfasen är inte på långa var lika trevlig som när jag lämnat över uppgiften.

mitt recept på pannkakor är exakt detsamma som mammas men lik förbannat smakar det olika när vi gräddat dem.

mmm.
kim.

Kommentarer
Postat av: Biomasine

Wicked site. Keep up the excellent and creative work.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback