om tandhygien

med risk för att framstå som lite äcklig:

jag har svårt för att slänga tandborstar. det har hänt att en och samma tandborste hängt med i över ett halvår. jag antar att jag lika gärna kan använda toaborsten att rengöra munnen med. det ironiska är att i övrigt har jag en närmast minutiös koll på min tandhygien. varje morgon och kväll borstas tänderna och varje kväll petas det även med tandtråd och sköljs med kariesdödande gurgel.

de svårigheter jag har med att slänga tandborstar måste grunda sig i två saker:

1. de ser inte smutsiga och ofräscha ut

2. de är fullt funktionsdugliga

för det har jag lärt mig. om något fungerar finns ingen anledning att slänga det.

på grund av detta ska snarast ett schema upprättas med datum för tandborstslängning.
varannan eller var tredje månad? eller?

varsågod och skölj.
kim.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback