hjälp, jag drunknar

jag får alltid för mig saker. precis som alla andra så får jag för mig att världen tycker si och så om mig. jag tror det är det min telefonfobi bottnar sig i. min röst är helt enkelt fel. jag har inte den där sympatiska brinnande rösten som många andra har. kanske beror det på att jag inte är en säljare? även om jag sägar samma sak som en säljare så låter det som någonting helt annat.

frågan är då hur man söker ett jobb på bästa sätt. jag är duktig på att skriva, men personliga brev och cvs är det inte direkt brist på. ett säljande samtal eller ett personligt möte slår tusen gånger högre. mitt perfekt utformade personliga brev drunknar i det stora svarta meritförteckningsträsket. likt hästen i "den oändliga historien" som kämpar mot kvicksanden.

i öronen hör jag djungelbokens norrländska gamar:

"vad ska vi göra?"
"hitt på nåt"

blubb.
kim.

Kommentarer
Postat av: melika

De e inte svårt o sälja.. hihihih de går bara om man vill..
Kolla gärna in min sida.. kramiizzz

Postat av: Erik

Det handlar ju bara om att du ska tro på dig själv. Intervjuer är ju ett "skådespel" där du har huvudrollen. Om du vill att du ska bli ihågkommen i rollen eller inte är helt upp till dig...

2007-06-01 @ 09:03:30
Postat av: Foffi

Vad ska vi hitta på? Jag vet inte. Hitt på nåt. Ja hitt på nåt. I love it. Tack för att du påminde mig om en av de bästa filmcitaten jag vet.
Lycka till med jobbsök gumman. Vet du vad jag tycker. Kom hit vettja, här dräller det av jobb inom vår bransch. Så det så. Heja Kim (*hopp hopp*)
DU ska vi styra upp ett gemensamt besök till Öland i sommar? Pratade med Madde och Lollo om det. Vore kalasskoj!!! Puss på dig, saknar dig!

2007-06-07 @ 23:09:16
URL: http://foffilie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback