skrock

är det inte konstigt hur 40-talisterna är skrockfulla? min mamma är skrockfull på ett speciellt sätt:

tappar man en gaffel kan man ge sig fan på att hon säger:

"nu får vi främmande"

om man får hicka:

"nu är det någon som tänker på dig, kom på vem det är så försvinner den"

om man ställer skorna på bordet:

"nej kim, ta ner dem, det betyder otur med skor på bordet"

om en mås skiter på en:

"det betyder tur!"

om hon fryser om fötterna:

"nu blir det snart snö/storm"

om hon har ont i huvudet:

"jag har så ont i huvudet, det blir nog åska"

inte konstigt att man blivit paranoid, allt verkar ju vara ett tecken på något. vad betyder mitt livstillstånd just nu mamma? kan du säga mig det? jag vill så gärna veta.

tvi tvi tvi.
kim.

Kommentarer
Postat av: Iversimone

Perfect work!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback