skärp er!

som ett tillägg till ett tidigare inlägg:

lär er hur man använder tecken för guds skull! jag mår illa av allt detta överflöd av uttrycksförstärkare.

- punkter: en eller tre, inte fyra två eller trettiosju...
- utropstecken: ett! alltid bara ett. det räcker.
- frågetecken: hur tänker ni som skriver ut två eller fler? en fråga blir inte mycket mer än en fråga. vad vill ni signalera? att det är en jättefråga?
- använd inte semikolon om ni inte vet hur de ska användas; det ser förjävligt ut.
- undvik frågetecken följt av utropstecken i största möjliga grad. det skriker i mina öron när jag läser detta. de blöder och mår inte alls bra.

och, ja, jag vet att jag bara skriver med små bokstäver. det är fel. men det är snyggt, kom inte och säg något annat. stora bokstäver är vräkiga och tar på tok för mycket plats.

lär.
kim.

Kommentarer
Postat av: Patrik

Oj; då!! Vad du än gör,, läs inte mitt senaste blogginlägg!!! ;)
Men visst finns det olika sorters frågor?? Jämför dessa två:
- Vet du vad klockan är?
- Men vad i HELVETE håller du på med?!??!?
kram;

2007-07-19 @ 22:28:11
Postat av: -

Sluta klaga på personer som inte skriver grammatiskt korrekt när du själv inte använder versaler.

2008-01-31 @ 17:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback