paranoid är ordet

helt plötsligt springer folk omkring och pratar i min trappuppgång. detta har inte hänt en enda gång sedan jag flyttade in i början av januari. vad har hänt? har de helt plötsligt blivit omedvetna om att det faktiskt ekar?

som grädde på moset späder detta på min mörkerfobi. igår natt var det någon som gick in och ut genom grannens dörr flera gånger. jag tyckte mig även höra ett glasföremål krossas mot golvet. fantasispäckad som jag är sprang jag upp i bara mässingen och låste extralåset. fick även för mig att någon skulle elda upp dörren.

när jag, med ett ryck, vaknade av tidningens ankomst tidigt imorse var jag övertygad om att det var en dvärg som lyckats nästla sig in genom brevinkastet.

söv mig.
kim.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback