en hörnsten i min mörkerfobi

jag har luskat fram en av hörnstenarna som utgör basen för min mörkrädsla. eller ska jag säga mörkerfobi? jag är nämligen sjukligt mörkrädd. något av det läskigaste jag kan tänka mig är vanliga saker på helt fel ställe. det blir så bisarrt att jag måste springa och gömma mig. jättemycket hår på en tallrik eller ett glas fullt med saliv är två av de absolut äckligaste sakerna jag kan tänka mig. det faktumet att det är fullt möjligt och samtidigt så fullkomligt snedvridet gör att jag mår obeskrivligt illa.

när jag satt och spann vidare på detta insåg jag hur knasigt det egentligen är, hur saker kan byta skepnad och känsla bara genom att trilla av eller placeras på ett annat ställe. här är några exempel:

- hår: något som är självklart och oftast förknippas med adjektiv som långt, svallande, glansigt. så snart det faller av oss känns det obehagligt, som en bit död människa. detsamma gäller naglar.

- saliv: inga problem med det inne i munnen, men testa att spotta i ett glas och sedan dricka upp det.

- blod: friskt, ett tecken på styrka och välmående, ett syrerikt blod som gör att hela kroppen mår bra. men hamnar det utanför oss så svimmar många.

- båtar: så tråkigt vanliga på vattenytan, men så fort de hamnar på havsbottnen är de fantastiska. vi dyker runt dem och fascineras av dess skönhet.

är gräset verkligen grönare på andra sidan?

brr.
kim.

Kommentarer
Postat av: Steinarsophie

Hi, your homepage looks really good and gives great information! Anyway, nice job. Keep it up please!!! My best wishes to you all!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback