2007

när jag tänker efter har faktiskt en hel del hänt det här året, även om det inte alls känns så. det har väl i huvudsak gestaltat sig i någon sorts transportsträcka till där jag befinner mig nu men delar av det har ändå visat sig vara söta skrynkliga russin i årskakan.

året inledde storartat med flytt till göteborg, en stad som visat sig bli en av mina absoluta favoriter. inte stor, inte liten. go och glad. regnig med välkomna glimtar av solsken. jag stortrivs, även om två meter snö hade varit trevligt.

en del plugg har även klarats av, för vad vore väl livet utan ny kunskap. en kurs i css-baserad webbdesign som var lärorik och en i användarvänlighet på internet som inte var fullt så användbar. värdelös ärligt talat. den första kurs i mitt liv som jag inte bryr mig det minsta om att jag kuggade. för vad är väl 5 p när man har 165 andra?

det som tärt på mig mest måste vara arbetssökandet. en utmärkt aktivitet för var person som suktar efter sänkt självförtroende och ständig ångest. ett tag kände jag inte igen mig själv. sen hände något.

det här året har jag även fått möjlighet att lära känna sambons familia, en mycket trevlig företeelse som jag ser fram emot att återuppta under det nya året.

jobben har kommit och gått i små portioner tills för tre månader sedan då en tjänst på ett kommunalt bolag dök upp. ett jobb där jag helt ofrivilligt lärt mig en del om ekonomi, vilket ju inte kan vara annat än nyttigt, har jag hört.

en av höjdpunkterna under året var helt klart teatern om min blogg. tidigt i våras blev jag kontaktad via mitt kommentatorsfält av en teaterregissör som ville använda min texter till ett projekt och i oktober var jag på premiären av "kims monologer". en fantastisk upplevelse som jag länge kommer leva på.

jag har även:
- fyllt 26
- varit i paris
- handlat i feskekôrka
- tältat på reggaefestival
- åkt paddan

nu startar jag ett nytt jobb och därmed ett nytt kapitel i mitt liv med allt vad det innebär. en något mer produktiv start på året än 2007 bjöd på.



nu kör vi.

hej 2008.
kim.

Kommentarer
Postat av: Sophia

haha...AFROKIM,vilka minnen!
Oh happy days!

2008-01-07 @ 14:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback