vardagsaggressioner

killerboll var ett klassiskt inslag på skolgympan. det var kul. dålig fantasi från gympalärarens sida, men kul. det slog mig nyss när jag smällde ihjäl en fluga att killarna alltid kastade killerbollen stenhårt på så nära håll de kunde när de skulle "döda" någon. från en meters avstånd saftade de på för kung och fosterland.
jag gjorde likadant med en fluga nyss.

varför tar vi i så hemskt när vi smäller något som är en tusendel i storlek i jämförelse med oss själva? myggor, flugor, getingar. alltid samma sak. pang! smasch! klapp!

vi leker killerboll med små insekter. förmodligen för att vi vill få ut vardagsaggresionerna.

"fan jag tappade glaset i golvet! dö fluga dö!"

"aj jag slog i lilltån i bordsbenet! passa dig lilla mygga! smasch!"

knappast någon hit-n-run. snarare hit-n-smile.

swisch.
kim.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback