årets julklapp

att studera människor när de inte vet att de blir iaktagna är något av ett fritidsintresse för mig. att stå i en barnbutik som jag gör nu och lyssna på vad kunder mumlar är oslagbart.

"ih! titta vilken liten ficka!"

"å vilka söta små skor"

"oj vilken liten!"

"titta vad små!"

"har man varit såhär liten?"

"men gud vad söt!"

det mest intressanta är de tonlägen och utrop som jag hör. tänk hur människor kan förvränga sina röster så till den milda grad att sockervadd sprutar ur öronen på dem. kanske ska man spela in?

det är detta jag tänker på när jag studerar er kunder. hör ni det? min skiva är ute till jul och kommer kallas:

"most wanted utrops vol1"

årets julklapp.
kim.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback